
iPhone-gyártó: Mitsubishi elektromos autók gyártása a tervben
A Foxconn, az Apple iPhone-jának gyártója, bejelentette, hogy tervezi elektromos járművek (EV) gyártását a japán Mitsubishi Motors számára. Az elvi megállapodás értelmében egy Foxconn közös vállalat tervezi és építi meg a Mitsubishi autóit Tajvanon. A két cég közleménye szerint várakozásaik szerint az új modell már jövő év végére elérhetővé válik, ami Foxconn számára az első jelentős szerződése lenne a gyorsan növekvő és rendkívül versenyképes elektromos autóiparban.
A japán autógyártók, mint például a Mitsubishi, egyre nagyobb versennyel néznek szembe a szárazföldi kínai riválisaiktól, különösen Délkelet-Ázsiában, Dél-Amerikában és Európában. A cég közleménye hangsúlyozta, hogy az autókat a Foxtron fogja gyártani, amely a Foxconn és a tajvani Yulon Motor közös vállalata. A Foxtron feladata a tervezési és gyártási menedzsment szolgáltatások nyújtása lesz, és a várakozások szerint a modell 2026 második felében fog megjelenni az ausztrál és új-zélandi piacokon.
Ezen a ponton a megállapodás egy ún. memorandum of understanding, azaz egy nem kötelező érvényű megállapodás a két cég között. A felek jelezték, hogy „tovább fognak lépni a végleges megállapodás irányába”, ami azt jelenti, hogy a jövőbeli együttműködés részleteit még egyeztetni kell. A Foxconn a világ legnagyobb szerződéses elektronikai gyártója, és olyan nagy technológiai vállalatokat szolgál ki, mint az Apple. Korábban már jelezte, hogy fontolóra veszi, hogy részesedést vásárol a japán Nissan Motorban a „kooperáció” érdekében, mivel szeretne belépni az autóiparba.
A Mitsubishi Motors a Nissan és a francia Renault autógyártó közötti szövetségben kisebb partnerként működik. Ez a lépés különösen fontos, mivel Kína autóipara az utóbbi években gyorsan fejlődött, és a világ második legnagyobb gazdasága vezető szerepet vállalt az egyre növekvő elektromos járműpiacon. Az established autógyártók világszerte nehezen boldogulnak, mivel a BYD-hoz hasonló jelentős kínai szereplők folyamatosan új vásárlókat vonzanak.
A Foxconn új gigagyártó üzemének megnyitása 1000 munkahelyet teremt, és évi 100 000 jármű gyártását fogja lehetővé tenni – közölte a kormány. A Foxconn stratégiája tehát nemcsak a Mitsubishi számára fontos, hanem a globális elektromos járműpiac számára is, amely folyamatosan változik és fejlődik. A verseny fokozódásával a hagyományos autógyártók kénytelenek alkalmazkodni az új piaci körülményekhez, és a Foxconn lépései is ennek a trendnek a részei.
Ezek a fejlemények egy olyan időszakban történnek, amikor a világ autóipara jelentős átalakuláson megy keresztül, és a hagyományos belső égésű motorok helyett egyre inkább az elektromos járművek kerülnek előtérbe. Az elektromos autók iránti kereslet növekedésével a gyártók folyamatosan keresik az új lehetőségeket, hogy lépést tudjanak tartani a változó piaccal. A Mitsubishi és a Foxconn közötti együttműködés tehát nemcsak a két cég, hanem az iparág jövőjére is hatással lehet.
A Foxconn számára ez az új kezdeményezés fontos lépés lehet az autóipar felé, ahol eddig még nem volt jelentős jelenlétük. Az elektromos járművek gyártásával nemcsak új piacokat célozhatnak meg, hanem hozzájárulhatnak a globális fenntarthatósági célok eléréséhez is. Az autóipar folyamatosan fejlődik, és a Foxconn bejelentése új lehetőségeket nyithat meg a jövőbeli innovációk előtt, amelyeket a technológiai fejlődés és a környezeti fenntarthatóság irányába terelhetnek.

